torsdag, oktober 13, 2005

Att inte såra handledaren

Jag har nu för fjärde gången försökt uppmärksamma den person som ansvarar för lärarpraktiken att jag inte vill vara på min praktikskola under kommande praktikperioder. Jag har sett det jag behöver se och vill nu komma till en annan skola som fungerar på ett annat, förhoppningsvis bättre, sätt.


VFU-ansvarig är väl medveten om problemen på skolan men försöker få mig att stanna kvar där genom att föreslå att jag ska försöka förändra matteundervisningen på egen hand - men vad ska jag då med en handledare till? Nåväl, den praktikansvariga personen bekymrar sig över hur handledaren ska underrättas - vilka (svep)skäl som ska ges som förklaring - utan att handledaren blir sårad. Och jag som trodde, i min enfald, att VFU-ansvarigs uppgift var att se till att jag som student får en bra utbildning.